ANDA KESUNTUKAN MASA KERANA TIADA JURUGAMBAR? SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA

KLIK KLIK............kalau ada iklan, tolong klik ya.....

Wanita ISLAM wajib BACA...

http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

Doa untuk memudahkan sebarang urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan. Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."

sumber: http://doaharian.blogspot.com/

Doa supaya dapat membayar hutang

"Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain."

'Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang."

sumber: http://doaharian.blogspot.com

My Followers....thank you so much

Friday, August 14, 2009

Kancil putih ohhhh si kancil putih

This morning, lepas anta E in ke taska, semasa melalui jalan ketoyong hampir di simpang masuk umah MIL aku, ada sebiji keta kancil putih dari sebelah kanan ku tanpa memberi signal nak kuar, dengan meluru keluar je begitu saje...adehhh nyaris aku langgar.....then bila aku hon lelama....bertambah laju plak keta kancil berplat no WCH 5667 itu...bila ku kejar bertambah laju pulak jalannya.....sib baik dia masuk simpang nak ke pekan Tanjong Malim...kalau idak....haaaa aku nak nengok bape umur orang yang drive keta kancil putih ini....hempehh betulll....len kali nak kuar simpang nengok lerrr kiri kanan dulu...ini main redah je....kalau kena ngan hubby aku...haaa siap lerrr....sib baik kena kat aku....
Sama kes penah berlaku kat aku di simpang dekat Fakulti Seni & Muzik....balik keje pas kul 5....aku drive cam besa....dah nampak dah motor ni tapi tak tahu dia nak hala kemana sebabnya mata ngan kepala memaling ke kiri...tup tup tetiba dia pusing motor dia ke kanan betul2 depan aku...dan aku pun brek mengejut....bedebuk memang jatuh motor dan penunggangnya....pas tu dengan segeranya dia bangun dan memecut motornya jalan terus ke belakang....haha sape yang salah? kalau aku salah dah tentu si penunggang motor bising2 kat aku kan????? tapi ini dah jatuh..dah mencalarkan kete aku sebelah kiri...boleh blah je macam tu.....aku cari gak pemilik motor berplat no WDT 7109 (aku lihat menerusi cermin pandang belakang kete ku) tapi sampai sekarang aku tak nampak2 dah.....
Aku kalau bab2 menghafal nombor plat kenderaan memang cepat........

3 comments:

  1. Hehe harap bsabar yea mama..kita sbagai pmndu ni biasalah kn slalu kna ngn pkara2 yg mcm nie..asik kita yg bhati2 tetiba dpt pemandu lain yg memndu cam hape tue yg angin terus jer naik mndadak hehe..
    Kekadang tpk dorang ni tk pnh belajaer sivik gaknya kan..
    Pntingkan diri sndiri dn tk syg nyawa gaknya..
    Tk psal kita yg jd mngsa kan..

    ReplyDelete
  2. sabar itu separuh daripada iman..

    ReplyDelete
  3. Salam,
    Sabar kak sabar... Len kali akak langgoir je bontot kete tu... hehhehe.. Ehhh... ni sbg penasihat ke sebagai punahsihat ni.....

    ReplyDelete