ANDA KESUNTUKAN MASA KERANA TIADA JURUGAMBAR? SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA

KLIK KLIK............kalau ada iklan, tolong klik ya.....

Wanita ISLAM wajib BACA...

http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

Doa untuk memudahkan sebarang urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan. Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."

sumber: http://doaharian.blogspot.com/

Doa supaya dapat membayar hutang

"Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain."

'Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang."

sumber: http://doaharian.blogspot.com

My Followers....thank you so much

Thursday, May 28, 2009

PERHATIAN UNTUK PEMANDU WANITA

IMPORTANT MESSAGE
(gambar sekadar hiasan.........)
Assalamualaikum....N3 hari ni aku nak bercerita sket tentang sindiket melarikan kenderaan, khususnya kenderaan yang dipandu seorang diri oleh wanita....moga2 dijadikan panduan dan ikhtibar sebelum terkena pada diri kita sendiri...
Semalam (27/5/09), tiba2 tergerak di hati aku ni nak bawa E in pi Hospital Slim River, nak bawa jumpa doktor pakar kanak2 sebab asik demam je...baiknya sekejap pas tu demam balik...aku msg hubby soh dia cuti esok (hari ni lah)...pastu aku tanya Pak Su aku yg keje ngan hospital tu, doktor pakar kat Hospital Tg. Malim ada hari apa? Pak Su bagitau oohhh semalam ada lah...hari ni (rabu) ada kat Hospital Slim (kebetulan Pak Su ada kat Slim)..so aku bagitau hubby nak pi Slim...Hubby soh aku bawa mak pi skali, ya lah sape lak nak pegang E in...so aku pun segera pi umah mak, sib baik mak ada kat umah sebab aku memang tak tepon pun mak bagitau nak ke Hospital Slim...Aku ambik mak, pastu singgah umah aku dulu ambik kasut ngan topi E in then baru singgah taska ambik E in...huhu pasai nak kena jumpa doktor pakar sebelum kul 12 tengahari, aku pun laju je bawa kete..selalu aku bawa 60 je..kali ni 80..hehe...dan 1st time juga aku memandu ke Slim River...alhamdulillah selamat sampai ke ospital...
Jumpa Dr. Ahmad kat unit neonat (hehe betul ke ejaan aku ni?)...Dr. check E in...dia kata ok, kahak pun belum masuk paru2 lagi..masih di tekak...so ok...tak de apa2 yg merisaukan aku lagi....dah habis jumpa Dr..pi farmasi lak ambik ubat...pas tu balik terus ke tg. malim, masa dlm perjalanan E in dah tido....memula hantar E in kat taska dulu, terus aku letak dia dalam buaian...pas tu anta mak balik umah....aku pun balik umah aku...
1.45 pm..aku singgah lunch umah mak....masa makan2 tu lah after abang ipar aku yg keje lecture tu sampai kat umah..dia bagitau ada lecture upsi yang sama fakulti ngan dia, last friday, kena rompak kat Bukit Tagar...menurut abang ipar, this woman lecture (lecture baru kat UPSI)..that day nak balik KL, masa kat Bukit Tagar, somebody langgar kete dia (suzuki swift, baru beli oooo) dan larikan kereta this lecture then orang tu tinggal kan dia kat tepi jalan.....
Bila aku sampai kat opis, aku pon citer kat 2nd boss aku...dia bagitau...memula orang langgar kete lecture pompuan tu pas tu orang tu lari, datang toltruck (betul ke ejaan aku ni?)....tarik kete this lecture ngan lecture tu skali dalam kete, pastu lecture ni meronta2 so dorang tinggalkan lecture tu kat tepi jalan (barang2 lecture tu semua dilarikan sekali bersama keretanya)....Actually ada orang ingat boss aku yang kena rompak sebab dia memang travel from KL ke tg. malim, tapi alhamdulillah, bukan boss aku....
Aku rasa lah kan, orang yang buat keje ni mesti dah 'aim' lecteru pompuan ni berulang ke KL waktu malam sorang2 diri...sebab alhamdulillah kalau disiang hari setakat ni tak de lah lagi....
So, kepada kawan2 di luar sana yang selalu sangat drive kete sorang2 jauh malam, harap2 mulakan perjalanan anda diwaktu siang, hari masih terang...ok? Mintak2 dijauhkan perkara yang tidak diingini berlaku kepada kita...
****kalau tersalah cara penyampaian ceritanya aku minta maaf ya sebab berita pun dengar dari mulut orang lain, bukan dari tuan empunya diri........

3 comments:

  1. zaman skng ni..kat mana2 pun kena berhati-hati walaupun tgh tido dlm umah sendiri.
    umah aku penah kena pecah masuk oo..time tido jam 1.10 pg cam gitu.
    aku siap nampak pulak org yg masuk tu. Pencuri tu tak pakai baju, cuma pakai seluar ada parang kat lilitan kain biru kat pinggang.
    Aku rasa diorang guna pukau pasal diorang mcm yakin aje merayau2 dlm umah aku tu. Tu sebab masa diorang tau kitorang tersedar dr tido..diorang panik dan kalut lari.
    Masa tu..aku paling risau anak2 aku yg tido kat bilik sebelah tu.
    Hmm..skang ni..mlm2 nak tido..pintu sliding umah aku tu mesti selak ngan kayu belah bawah. Sekurang2nya..kalo pemecah umah tu nk masuk umah, grill diorang leh kopak..susah sket laa nk bukak pintu cermin tu lak.

    pembetulan; tow truck. Trak penunda, hehe..

    Nota: eh! ko ni tak mai blog aku ke? hmm?

    ReplyDelete
  2. to @LoNa: memang betul...kat umah lagi lah kena berhati2...la ni macam2 berlaku...

    ReplyDelete
  3. iskkk risaukan skang nie..macam2 hal. kena sentiasa berhati-hati dan fikir benda2 negatif dulu untuk keselamatan.

    ReplyDelete