ANDA KESUNTUKAN MASA KERANA TIADA JURUGAMBAR? SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA

KLIK KLIK............kalau ada iklan, tolong klik ya.....

Wanita ISLAM wajib BACA...

http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

Doa untuk memudahkan sebarang urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan. Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."

sumber: http://doaharian.blogspot.com/

Doa supaya dapat membayar hutang

"Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain."

'Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang."

sumber: http://doaharian.blogspot.com

My Followers....thank you so much

Monday, May 4, 2009

Cuti 3 hari balik Bentong Phg...

Hmmm....jumaat 1/5/2009, satu M'sia cuti...so aku pun dah bagitau awal2 kat hubby aku yang aku nak balik bentong cuti sebab last aku balik pun masa cuti chinese new year hari tu..haa bayangkan dah berapa lama aku tak balik jenguk mak ngan abah aku kat kampung sebab hubby aku keje je sabtu ahad...so kesempatan kali ni aku ajak hubby balik, lagipun lama dah sangat tak balik, nanti e in tak kenal lah mak tok ngan tok abah dia kat bentong, asik tengok orang tanjung malim je....hehe...kali ni aku malas nak susun gambar, aku letak yg 1st ni dah on the way nak balik ke tanjung malim semula..jom kita layan ceritanya....

ni dalam kete, lepas singgah makan kat McD Genting Sempah...e in duk main tuperware kfc yang aku letak roti ban inti kacang merah kat dalamnya pasai tadi masa nak bergerak dari umah parents aku, e in tido dah dalam buai, bila nak masuk kete aku angkat, terus dia bangun tak tido2 dah...ni yang dok main dengan segala apa yang ada ni...
menan neno neno ni RM 0.50 X 2 keping = RM 1.00....mak eh...mahal lerrr neno neno kat The Store VegaMall Bentong ni..kat tg. malim sekali naik baru 50 sen...ni yang kat sebelah tu pun e in naik, habis RM 2.00...tu pun menjerit2 lagi nak naik...tak bosan anak aku dengan menan ni...
huhu melayan si puteh plak...memola takut, lama2 dekat plak dia dengan kucing ni...kucing ni orang buang..mata dia cantik, sebelah biru sebelah hijau...bulu putih betul....
habis si MARIO kena kerja dengan e in.....snoopy ngan pooh dah tergolek..........


terus k? kalau kekanan nak balik ke tg. malim semula....selalunya kalau balik bentong, kami ikut genting, dekat je...bukan sampai naik genting atas....kat round about terus turun ke bawah...
nampak tu signboard tu? kalau nak pi genting naik terus ke atas...huhu lama dah aku tak pi genting, tunggu e in besar sket, baru hubby aku nak bawa pi...
Aku stay kat bentong, 3 hari 2 malam....hari jumaat dah lepas kul 2 pm dari tg. malim, singgah umah MIL makan tengahari. Masa dalam perjalanan pun dah nampak kereta banyak atas jalan, ya lah cuti 3 hari selalunya orang ramai akan ambil kesempatan balik kampung. Masa sampai kat Genting Sempah, ingat nak singgah McD tapi laluan drive thru tu tutup dan tengok kat dalam pun orang ramai sangat, so aku kata kat hubby tak yah singgah lah, nanti balik esok kita singgah....sampai kat umah parents aku dalam pukul 5 pm...That day tak pi mana2 pun, duk umah je.
Sabtu (2/5/09), e in cam biasa lag pagi2 dah bangun...aku lak nak ke pasar, terpaksa lah bawa skali e in...abah aku drive. masa kat pasar sib baik e in nak berdukung ngan tok abah dia so dapat lah aku membeli kat pasar.....
Petang sket lepas lunch, aku ajak hubby pi The Store VegaMall, hajat hati nak beli kasut e in sebab kasut yang dia pakai sekarang ni dah ketat...sakit sakit kata e in...nak pandai cakap dah anak aku ni...dah pandai mengajuk cakap orang....kat the store, tak de langsung kasut budak yang berkenan di mata aku...huhu aku ni branded sket...kasut e in tak dapat..aku plak yang dapat beli kameja ngan suar..haha. pastu aku ajak hubby pi kedai Bata, aku sorang je turun sebab hari hujan, siap bawa dalam kete kasut nak test kat kaki e in..hehe. sib baik ada kasut tu comeiiii je...so aku pun beli...RM 19.99 je...aku sebenarnya kalau barang tu murah tapi menarik di mata aku, dah tentu aku beli TETAPI kalau murah tak de kualiti, memang aku tak minat..sama lah kalau aku mencari baju tuk e in...lepas tu aku terlupa lah pulak nak bawa bersama puting e in, tadi sebelum kuar umah dia dah isap susu, akibatnya dia meragam dalam kete sebab nak tido...sampai je kat umah terus lelap...zzzzzzzzzzz.......akibatnya malam tido lambat lah pulak....
Esok, ahadnya aku minta abah aku belikan nasi lemak untuk semua orang sarapan, sebab kami nak bergerak pagi ni, kalau lewat kang jem plak kat tol...so pas makan, pas masak2 bekalan e in, kami pun bergerak dalam pukul 10.00 pagi...dalam kete dah puas meragam pasai tadi kejap je tido, lepas dari batang kali, e in pun sambung tido balik sampai kami dah sampai tg. malim pun dia tak sedar, terus aku letak dalam buai...kul 5 baru e in bangun dari tidonya...

No comments:

Post a Comment