ANDA KESUNTUKAN MASA KERANA TIADA JURUGAMBAR? SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA

KLIK KLIK............kalau ada iklan, tolong klik ya.....

Wanita ISLAM wajib BACA...

http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

Doa untuk memudahkan sebarang urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan. Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."

sumber: http://doaharian.blogspot.com/

Doa supaya dapat membayar hutang

"Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain."

'Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang."

sumber: http://doaharian.blogspot.com

My Followers....thank you so much

Tuesday, September 8, 2009

menu...menu....menu...

Sana sini orang duk tempek menu berbuka puasa...aku????hari ni baru dapat tempek kat blog aku ni..tu pun menu tuk....tuk bila ni haaa???jap nengok tarikh kat gambar jap..emmmm menu tuk 28/8 yang lalu....bila problem nak transfer gambar...aku pun dah malas nak ambik gambar makanan yang aku masak....
Okkkk kengkawan....pada hari2 bekerja...aku lebih prefer masak sebab hubby laling dia tak berapa suka ngan lauk yang aku beli sebab tak menepati selera dia jadinya kena lah aku masak walaupun E in asik mengacau aku je kat dapur...adoiiii...asik bergaduh je ngan aku kat dapur...kesian gak aku..ya lah asik nak membuka peti ais je kejenya.....lagipun korang bayangkan lah ya? ada minyak panas...periuk panas..air panas...segala-galanya yang merbahaya lah..tapi nak buat cam ne....tu pasai lerrr mulut aku bising..pot pet pot pet.....aku bukannya ada 'maid sebaguna'.....cuma kalau hubby laling berbuka di luar...baru lah aku beli je tuk aku makan..aku ni senang je..tak kisah...semua aku makan..tolak batu kayu ngan pasir.....asal ada ikan..sayur...ayam..daging...aku dah boleh ngapppp......
Simple je lah lauk ni...malas aku nak masak yang remeh temeh...lagipun aku keje kan....kalau time cuti..dapat lah aku masak special sket tuk hubby laling...tapi selalu gak berbuka umah MIL....oklah..jom layan apa yang aku masak.....

sambal ikan bilis...(hubby laling tak makan ikan...kalau ikan bilis pun kena tengok size okkkk?????)
telur dadar...tuk E in..

kacang buncis.....

tom yam ayam...
Syukur alhamdulilah.... hari ini dah 18 Ramadhan bermakna sudah 18 hari kita berpuasa..dan selama itu juga lah aku belum menjamah nasi...huhu nak kurus punya pasal...dannn hasilnya...dah memang nampak tubuh aku sedikit menyusut(sikit????banyak juga...)..kalau tengok jari lagi lah...tak sabar nak tengok aku kurus kembali seperti dulu...insya allah....tu pun aku kuatkan semangat...ya lah orang keliling duk suh makan nasi bila time berbuka tapi aku malas nak layan...mee????pun aku tak sentuh lagi.....aku setakat ratah lauk aje....dan alhamdulillah setakat ini aku belum dilanda gastrik lagi..pasai apa? kalau meratah sayur..aku ratah cam makan nasi...hehe..aku ni kan gila makan sayur??????kalau time sahur..aku tak penah makan...aku cuma minum JMD dan air kosong aje.....itu sudai memadai sebab aku memang dari bujang lagi tak penah bersahur...aku cuma bangun untuk panaskan lauk atau masak je untuk hubby laling aku.........
hari ni nak masak apa pulak ya?hmmmm.....

3 comments: