ANDA KESUNTUKAN MASA KERANA TIADA JURUGAMBAR? SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA

KLIK KLIK............kalau ada iklan, tolong klik ya.....

Wanita ISLAM wajib BACA...

http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

Doa untuk memudahkan sebarang urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan. Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."

sumber: http://doaharian.blogspot.com/

Doa supaya dapat membayar hutang

"Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain."

'Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang."

sumber: http://doaharian.blogspot.com

My Followers....thank you so much

Tuesday, September 15, 2009

Ada sebabnya kenapa aku tak bagi beli....

Cam besa lah..aku pepagi mesti baca paper dulu kat tenet sebelum wat menda lain.....tetiba hati aku sayu je bila baca berita ni..walaupun mangsa kemalangan bukan family aku tapi cukup menyedihkan aku lebih2 lagi lagi 5 hari je kita nak menyambut Syawal.....
Apa lah kena mengena tajuk N3 aku kali ni ngan berita kemalangan ini ya?Ni ha....hubby laling aku ni...masa dia bagitau aku pihak OUM nak beli bangunan sendiri kat Shah Alam...dia dah sibuk2 nak beli motor besar...sebab hubby laling kata nanti kalau kena pindah ke Shah Alam..jauh..susah bawa kete..banyak belanja...bawa motor senang..boleh ciluk ciluk.....adoiii sebagai isteri, macam2 yang aku pikirkan....dan aku membantah keinginan hubby laling nak beli motor besar....ya lah korang bayangkan ya...dari Tanjong Malim ke KL....kat highway tu kalau pepagi buta dengan lori besarnya....ada yang rosak tepi jalan la...so...korang semua tentu boleh pikir kan risikonya? Penah masa dalam perjalanan balik ke Tanjong Malim dari Bentong, kami ikut KL sebab hujan lebat..kalau tak silap masa sampai kat Sungai Buloh.....jalan menghala ke KL..ada sebji motor besar tu..penunggang dia dah tergolek kat atas jalan raya...aaaaaa?????? amacam???huhu...biarlah bawa kete lebih belanjanya.......ada juga aku bagitau hubby laling..kalau dah pindah Shah Alam, nanti abang bawa lah kete sayang ni..jimat minyak..ya lah aku kan pakai kelisa je..minyak memang jimat...tapinya kete hubby laling kena lah tukar sebab aku tak reti bawa manual...hehe....
Apa pun..memang aku tak bagi hubby laling beli motor....BAHAYA........

7 comments:

  1. samale kita akak.... hb lieza tu dr dulu itule keinginannye... tp liezan agn MIL bantah habis-habisan bukan ape.. takut mcm ni le.. tp dia leh lak kata itu semua takdir... tak naik moto besar pun leh jadi gak hu hu.. alasan dia samale senang berulang,,, kos murah tak de tol...dulu mmg dia pakai tp lepas setahun kawin lieza suh jual ... nasib baik dia sanggup coz konon nak rembat yg lain..tp rupanye smpi ke hari ni bini dia tak bagi he he he

    ReplyDelete
  2. Memg merbahaya naik motor nie kan..Nyawa penunggang memg terancam berbanding kita memandu keta..

    Baik tk payah Yang ckp kt hubby tue..
    Bwa kelisa jer lbh baik dn selamat..
    Terlindung dr hujan panas jga kan

    ReplyDelete
  3. Risiko motor ni mmg lebih tinggi tapi kemalangan ni..kalo nak kena..keta merz pun leh hancur.

    Kalo cik asben ko beli motor..soh ler dia ikut Rawang masuk ke hiway Guthrie tu..kat situ ok pe jalan dia...short-cut terus ke Shah Alam kan..

    ReplyDelete
  4. ishhh ngeri nyee.....cerita ini!!!!takut/kesian saya tengok.......

    ~kak,selamat hari raya~

    ReplyDelete
  5. sedih plak baca ..huhu.Ya Allah lindungi la Keluarga Ku and SAhabat2 ku...Amin

    ReplyDelete
  6. Innalillah... kasihan dia, semoga Allah swt beri dia kekuatan , ketabahan dan semangat yg teguh utk hari mendatang. Insyallah

    ReplyDelete