ANDA KESUNTUKAN MASA KERANA TIADA JURUGAMBAR? SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA

KLIK KLIK............kalau ada iklan, tolong klik ya.....

Wanita ISLAM wajib BACA...

http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

Doa untuk memudahkan sebarang urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan. Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."

sumber: http://doaharian.blogspot.com/

Doa supaya dapat membayar hutang

"Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain."

'Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang."

sumber: http://doaharian.blogspot.com

My Followers....thank you so much

Wednesday, October 21, 2009

Boleh kerrrr????

Semalam aku timbang berat.....ehhh turun lagi...sebelum ni berat aku 72kg....semalam jarum tunjuk ke angka 67kg...yahoo...sukanya aku......setelah puas aku berdiet ni ha...bulan posa pun aku tak jamah nasi.....dan aku bertekad untuk sampai ke 50kg ...dan kalau terdaya lagi akan meneruskan sehingga 45kg...hehe.....jom layan gambar aku masa aku kurus......
tahun 2006...time honeymoon....

tahun 2004....masa ni rasanya berat aku dalam 50kg camtu....baju ni memang dah tak muat langsung tapi aku masih simpan lagi....

tahun 2005...masa bertunang...kalau boleh nak sampai aku boleh sarung balik baju ini....

9 comments:

  1. Hallow Mbak, Wah dietnya berhasil yah. Bagus sekali. Mungkin kita bisa mengulang petunjuk Rosululloh, "makanlah sebelum kamu lapar, dan berhentilah makan sebelum kamu kenyang", mungkin maksudnya, kita sebaiknya makan hanya sekitar 75% dari kapasitas perut kita, sehingga kita bisa mengurangi resiko kelebihan energi dari makanan yang kita makan.

    Ada pendapat bahwa, ketika usia kita sudah mendekati angka 25, kemampuan motabolisme tubuh kita terus berangsur-angsur menurun, ini karena proses pertumbuhan kita (pertumbuhan vertikal) telah selesai, sehingga banyak kalori makanan yang telah kita makan sia-sia tidak terpakai, sehingga akhirnya disimpan dalam bentuk lemak tubuh. Yang ditimbun dibagian tertentu tubuh kita. Pada pria ditimbun pada perut, sehingga semakin buncit. Sedangkan pada wanita, pada betis dan pantat. Lebih jauh lagi, untuk pria, penumpukan lemak pada perut berkolerasi positif dengan meningkatnya resiko stroke dan sakit jantung.

    Dengan fakta seperti itu, pendapat tersebut menyarankan, sebaiknya kita mengurangi konsumsi makanan atau melakukan aktivitas fisik tambahan untuk meningkatkan metabolisme atau pembakaran energi dari makanan yang telah kita konsumsi. Sehingga kita tidak kelebihan kalori tersimpan.

    Trims dan have a geat day!

    ReplyDelete
  2. Kalu puasa sokmo dgn makanan se imbang, insyaallah boleh.... Teruskan jaga badan. Biar cun melecunnn.... :-)

    ReplyDelete
  3. cayuk2 dik .. akak suker .. diet utkl sihta dan cantik .. bukan utk org tapi untuk diri sendiri jugak ..

    kesihatan terjamin hubungan ceria terjalin .. insyaallahhh

    ReplyDelete
  4. teruskan diet akak sampai akak kurus cam zaman anak dara dulu..saya pon nk join akak la nk diet..hehe..

    ReplyDelete
  5. samalah tgh bersemangat nak turunkan berat badan nih. klu bole nak lg slim dr zaman anak dara.. anyway.. keep it up! chaiyok!!

    ReplyDelete
  6. usaha tangga kejayaan.. org lain ngan sibuk dok kuruskan badan saya jerk lom lagi..xtau biler..

    ReplyDelete
  7. Good luck! chaiyyok chaiyyok. byk tu dah turun 5 kilo.. :)

    ReplyDelete