ANDA KESUNTUKAN MASA KERANA TIADA JURUGAMBAR? SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA

KLIK KLIK............kalau ada iklan, tolong klik ya.....

Wanita ISLAM wajib BACA...

http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

Doa untuk memudahkan sebarang urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan. Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."

sumber: http://doaharian.blogspot.com/

Doa supaya dapat membayar hutang

"Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain."

'Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang."

sumber: http://doaharian.blogspot.com

My Followers....thank you so much

Tuesday, October 13, 2009

Ayam masak lada hitam + pucuk gajus.....

ni menu yang aku masak hari ahad hari tu....resipi???aku refer dari buku Kak Hanielieza......daun kat bawah ni plak....korang penah tengok ke?makan? penah tak?try lah..memang sedap youuu....ni namanya pucuk gajus.....aku dan hubby laling memang hantu ulam...so makan dengan ayam masak lada hitam pun sedapppp.....tak yah banyak2 lauknya....lagipun cam besa....aku ngan hubbby laling je yang makan....

4 comments:

  1. Aku skang kat umah pun masak simple2 aje selalunya. Satu mata lauk, sambal tempoyak atau sambal belacan, ulam dan sayur sket. Ulam2 tu pun aku soh anak aku makan, hehe..
    Pucuk gajus ni aku kurang makan..tp famili cik abang aku ni mmg antu ulam gajus. Belakang umah diorang pun ada sebatang pokok gajus..hehe..senang je nak makan pi petik..

    Masak simple2 pun takpe dari makan kat kedai tu. Sekurang2nya ko dh ikat perut suami ko. Dari perut terus ke hati..hehe..

    ReplyDelete
  2. ermm pucuk gajus tuh akak jugak suka .. tapi leh dpt kat kg jerk ..

    kalau kat bandar tunggu pasar tani kannn .. boleh lah beli ulam2an nieh ..

    ermmmm yum2 ...

    ReplyDelete
  3. sedapnye pucuk gajus...
    lama xmakan wt ulam..
    xsemua org pandai makan,tul x?

    ReplyDelete
  4. dah lama tak makan pucuk gajus!!!!sedap itu..aweks muda youu

    ReplyDelete