ANDA KESUNTUKAN MASA KERANA TIADA JURUGAMBAR? SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA

KLIK KLIK............kalau ada iklan, tolong klik ya.....

Wanita ISLAM wajib BACA...

http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

Doa untuk memudahkan sebarang urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan. Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."

sumber: http://doaharian.blogspot.com/

Doa supaya dapat membayar hutang

"Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain."

'Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang."

sumber: http://doaharian.blogspot.com

My Followers....thank you so much

Wednesday, November 4, 2009

Meh aku nak berkongsi.....

Hari ni aku nak berkongsi dengan kawan2 semua cara aku berdiet.....lain orang, lain lah cara dietnya kan?Jom..boleh kita berkongsi pendapat.....sebelum tu aku nak bagitau...dah 3 hari aku dok timbang berat...berat aku dah 66kg....cam yang aku bagitau...aku tak dapat lah nak pi bersenam dengan beriya-iya jadinya lambat lah sket proses penurunan berat badan aku...tak pe...turun 1kg sebulan pun dah kira ok...kurus untuk sihat ok? kalau kurus tapi sakit tak de gunanya jugak.....

Jamu Mak Dara dan Honey Apple 3.....aku minum 2 kali sehari iaitu pagi sebelum kuar dari umah dan petang sebelum nak masuk malam...hehe..sementara nak menunggu waktu lunch hour...aku akan minum air kosong dengan banyaknya.....lapar je minum air...lapar je minum air...betul....tak percaya? cubalah...lagipun, minum jamu tu kena minum air banyak ok???


Makanan2 kat bawah ni yang dah aku tinggalkan....roti canai, nasi lemak, nasi dan aku kurangkan pengambilan mee.....sape2 yang nak kurus tu....harap2 dapatlah tinggalkan menda2 ni...gerenti boleh kurus...betul....aku tak tipu...tak rugilah kalau tak makan....sebab dah puas makan kan?




apa kata...kita lebihkan sayuran dalam menu harian kita?buah juga bagus untuk kita....




kurangkan pengambilan minuman berais dan tinggalkan minuman bergas....fast food pun tak bagus untuk orang diet..tapi aku makan juga bila teringin asalkan bukan tiap2 hari.....


Bagi mereka-mereka yang takut dapat gastrik ke atau yang memang dah ada gastrik tu....tapi nak kuruskan badan.....makan aje lah tapi kurangkan kuantiti....makan sket tapi kerap.....katalah korang nak juga makan nasi, apa kata guna pinggan yang leper, ambil lauk dahulu dan akhir sekali baru letak nasi....kurangkan nasi dan lebihkan lauk....amacam?
dan kalau diet korang disertakan dengan senaman, insya Allah cepat kurus...aku skang rajin juga melompat2 kat umah.....E in pun sama je ngikut aku melompat2.....pastu aku nak pesan kat kawan2 diluar sana..aku tau skang ni orang duk sibuk dengan Jus Diet Mate 5...kalau korang tak amalkan diet yang betul.....tak de kesudahannya lah korang beli Jus Diet Mate 5 tu....tak percaya?cuba korang search kat google...cari duta produk ini yang beratnya cuma lebih kurang 45kg je sekarang...cuba korang tanya dia cara diet dia....sama tak macam korang? yang penting disiplin ya.....lepas tu malam lak aku tak makan pun....lagipun balik umah pas kul 5, ambik E in....sampai umah melayan keperluan E in dulu....then aku pun dah siap segalanya...aku minum lah jamu dan honey apple 3 tu...so memang tak de rasa lapar.....
Ok?boleh?hehe.....cuba2lah cari info kat internet.....banyak tips nak kuruskan badan ya kawan2....semuanya tak menggalakkan kita skip breakfast...itu terpulang pada masing2 lah.....yang penting...USAHA TANGGA KEJAYAAN.....

3 comments:

  1. tak sabar nk tgk kak radiah kurus ni...teruskan usaha..

    ReplyDelete
  2. suker negok org diet.. gud luck ye..

    skrg ni pun zana dlm proses diet jugak..kih3x.

    ReplyDelete
  3. akak punya saranan kpd org nk berdiet sngt best lah..buat saya pun bersemangat nk diet jgk..saya pun asik dgr pasal jus mate 5 jer..tp takot nk try..ape2 pun kna senaman jgk kan kak...

    ReplyDelete