ANDA KESUNTUKAN MASA KERANA TIADA JURUGAMBAR? SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA

KLIK KLIK............kalau ada iklan, tolong klik ya.....

Wanita ISLAM wajib BACA...

http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

Doa untuk memudahkan sebarang urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan. Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."

sumber: http://doaharian.blogspot.com/

Doa supaya dapat membayar hutang

"Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain."

'Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang."

sumber: http://doaharian.blogspot.com

My Followers....thank you so much

Friday, May 8, 2009

Rumah jiran dimasuki pencuri

(gambar sekadar hiasan)
huuuu...dah beberapa hari baru aku dapat nak bercerita pasal umah jiran aku dimasuki pencuri..lambat bercerita bukan sebab apa, sebabnya aku malas nak menaip...hehe..semoga cerita dan pemberitahuan aku ini dijadikan teladan buat kawan2 semua....

Masa aku balik umah lunch time hari selasa (5/5/2009)...aku ditegur oleh jiran aku memberitahu, adik...beg tangan tu jaga elok2 ya...semalam beg tangan akak (ni si suami yang menegur aku nih) kena ambik dek pencuri...ehhh.....semalam isnin, lunch time aku tak balik umah pun...malas nak balik....then si suami sambung.....masa akak terus berjalan masuk ke dalam umah, si pencuri pun ikut sama di belakang dan bila masuk dalam umah, terus je si pencuri capai beg tangan akak dan keluar dengan segeranya......siap pesan lagi kat aku kalau masuk ke dalam umah walau sekejap, kuncilah pintu....ehhhhhh....aku ni memang berhati2 dan sentiasa berfikiran negatif...masuk kedalam umah walau sekejap lagi nak keluar balik pun aku akan dengan segeranya mengunci pintu...pintu pagar pun tak pernah dibiarkan ternganga macam tu aje walau aku ada kat umah ke...aku tak de kat umah lagi lah bertutup....haaaaa aku memang tak heran bila jiran tu bagitau beg tangan isteri dia kena ambik...pasai apa? sejak jiran sebelah tu pindah selang sebuah dari umah aku, pagar depan sebaik buka kuncinya dipagi hari, maka terlopong lah ia sehingga malam, nak tido agaknya baru dikunci....begitu juga dengan pintu umah dan gril yang sentiasa terlopong...so sape yang salah kalau si pencuri dengan senangnya boleh masuk terus je mengekor kita hingga ke dalam umah? aku walau hubby aku keje sabtu atau ahad, pagar umah sentiasa berkunci apa lah lagi pintu dan gril...memang aku dok berkurung je dalam umah ngan e in melainkan bila aku nak sidai kain ngan angkat kain je baru kuar umah...hari2 bekerja pun, sebaik ambik e in dari taska, terus aku balik umah, dan terus masuk umah.....
MORAL OF THE STORY, JANGAN INGAT KAWASAN PERUMAHAN KITA YANG AMAN DAMAI TU DENGAN SENGAJA KITA MEMBIARKAN PAGAR DEPAN TERBUKA LUAS, PINTU DAN GRIL TIDAK BERTUTUP...TIDAK ADA MATA YANG MELIHAT DAN MENCARI PELUANG YANG SESUAI UNTUK MASUK KE DALAM UMAH KITA...so, ambik ikhtibar dari cerita ini ya....minta2 dijauhkan segala kejadian yang tidak diingini...

No comments:

Post a Comment