ANDA KESUNTUKAN MASA KERANA TIADA JURUGAMBAR? SILA KLIK GAMBAR DI BAWAH UNTUK MAKLUMAT SELANJUTNYA

KLIK KLIK............kalau ada iklan, tolong klik ya.....

Wanita ISLAM wajib BACA...

http://wanitamelayuseksa.blogspot.com

Doa untuk memudahkan sebarang urusan

"Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan. Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki."

sumber: http://doaharian.blogspot.com/

Doa supaya dapat membayar hutang

"Ya Allah, cukupkanlah aku dengan segala perkara yang telah Engkau halalkan daripada segala perkara yang telah Engkau haramkan. Kayakanlah aku dengan kelebihan Engkau daripada meminta kepada orang lain."

'Ya Allah, aku berlindung denganMu dari ditimpa kesusahan dan kedukaan, dari kelemahan dan kemalasan, dari kedekut dan perasaan takut dan dari desakan hutang dan paksaan orang."

sumber: http://doaharian.blogspot.com

My Followers....thank you so much

Friday, June 4, 2010

Kek batik

Salam semua......salam ceria di pagi jumaat...alhamdulillah...sejuk pagi ni...baru je lepas ujan lebat.. Hmmm...dah lama aku tak post N3 pasal masak2 kat blog aku ni....tengahari semalam aku ke kedai membeli bahan2nya...petang baru aku buat...ini percubaan pertama aku..tak pernah buat pun sebelum ni....ntah kenapa tetiba tekak rasa nak makan pulak....lagipun kek ni senang je....tak sampai 1/2 jam pun membuatnya...
this picture was taken on 16/5/2010 kat KFC Tg. Malim....dalam kul 4 petang gitu...pi mamam...kemain lagi dak kecik ni sejak dua menjak ni posing menyenget...hehe
ok kawan2.....ini ler bahan2 nak buat Kek Batik....butter tu mmg dah ada dalam peti ais...nak buat kek buah tak buat2....so aku guna tuk buat kek batik dulu....



Bahan2nya:
Milo
Serbuk koko
Butter
Susu pekat manis
Sedikit air
Biskut marie
Cara2 membuatnya:
1. Patah-patahkan biskut marie kpd. 4 dan masukkan ke dalam bekas. Ketepikan.
2. Cairkan butter didalam periuk di atas api kecil.
3. Setelah butter cair, masukkan milo & serbuk koko. Kacau sebati. Kemudian masukkan susu pekat manis dan sedikit air. Kacau lagi sehingga sebati. (Susu pekat manis tu aku masukkan 1 cawan je dan air 1/2 cawan. kalau nak manis lagi..tambah lerrr lagi....).
4. Tuangkan bancuhan ke atas biskut marie dan tekan2 supaya padat.....
5. Sejukkan di dalam peti sejuk selama 3 jam...then bolehlah dipotong dan di makan.....

No comments:

Post a Comment